Blog

GELECEĞİN SINIFI LABORATUVARI

Created with Sketch.

Geleceğin Sınıfını Tasarlama Kursu

5 Nisan 2021 – 30 Nisan 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan Geleceğin Sınıfını Tasarlama Kursu’na https://forms.gle/pqNZ4uzyCFwD5bmL6 adresinden kayıt yaptırabilirsiniz.

Novigado projesi 2 yeni webinarla geliyor

Yenilikçi öğrenme alanları ve yansıtıcı öğrenme günlükleri (reflective learning journals) hakkında daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki etkinliklere katılabilirsiniz.   Webinar 4 – Portekiz’de Esnek Öğrenme Alanlarında İyi Uygulamalar: Pandemide sınıflarda neler yapıldı? 31 Mart Çarşamba, Saat: 18:00 COVID-19 salgını, okulların ve öğretmenlerin öğrenme alanlarının kullanımını gözden geçirmesi gerektiğini ortaya çıkardı. Bu webinarda Portekiz okullarından…
Devamı

Geleceğin Sınıflarında Kilit Beceriler

Dr. İpek Saralar-Aras, Milli Eğitim Uzmanı, MEB-FCL Türkiye Ekibi Sümeyye Hatice Eral, Milli Eğitim Uzmanı, MEB-FCL Türkiye Ekibi Özet: Bu makale, geleceğin sınıflarında yapılan öğrenmenin Avrupa Komisyonu’nun kilit becerileri ile ilişkisini aktarmaktadır. Makale, kilit becerileri Avrupa Komisyonu’nun (2019a) hazırladığı “Key Competences for Lifelong Learning” (Yaşam Boyu Öğrenme için Kilit Beceriler) belgesini referans alarak anlatmakta ve…
Devamı

EDUSIMSTEAM İHTİYAÇ ANALİZİ RAPORU

MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojiler Genel Müdürlüğü’nün koordinatör olduğu EDUSIMSTEAM projesi kapsamında öğretmenlerin STEAM eğitimi üzerine ihtiyaçlarının yer aldığı rapor hazırlanmıştır. Bu raporun temel amacı, proje boyunca uygulanacak eğitim politikaları hakkında pedagojik referans sağlamaktır. Türkiye, Hollanda, İrlanda, Litvanya, Portekiz ve İspanya’dan öğretmenlerin görüşlerinin yer aldığı rapora aşağıdaki bağlantıdan erişebilirsiniz. Rapora erişim: Edusimsteam needs analysis report

Hibrit Eğitim Modelinde Aktif Öğrenme

Future Classroom Lab (FCL) Öğrenme Topluluğu ile Novigado projesi iş birliği içinde oluşturulan çevrimiçi eğitime davetlisiniz. Pandemiyle nedeniyle okulların kapanması, öğretmenlerin uzaktan eğitimi koşulsuz olarak kabul etmesiyle sonuçlandı. Şimdi okulların yeniden açılması ile hem yüzyüze eğitimi hem de uzaktan eğitimi bir arada yürüttükleri hibrit eğitim modeliyle tanıştılar. Peki eğitimciler olarak buna nasıl hazırlanabiliriz? Hibrit eğitim…
Devamı

FCL Etkinlik Bültenleri

Geleceğin Sınıfı Ülke Çalışmaları’nın aktarıldığı FCL Etkinlik Bültenlerine Türkçe olarak bağlantıdan inceleyebilirsiniz. Bültenleri İngilizce okumak için https://fcl.eun.org/fcl-ambassadors sayfasını ziyaret edebilirsiniz. 2018 Nisan ayından itibaren hazırlanan bültenleri aşağıda yer alan bağlantılardan seçerek inceleyebilirsiniz. Etkinlik Bülteni 1-2018 Nisan_ Etkinlik Bülteni 2-2018 Haziran_ Etkinlik Bülteni 3-2018 Ekim Etkinlik Bülteni 4-2018 Aralık Etkinlik Bülteni 5-2019 Nisan Etkinlik Bülteni 6-2019 Temmuz Etkinlik Bülteni7-2019 Ekim Etkinlik Bülteni 8-2019 Aralık…
Devamı

NOVIGADO PROJESİNİN 3.WEBİNARINA DAVETLİSİNİZ

Esnek öğrenme alanlarında aktif öğrenme üzerine kurulu olan NOVIGADO projesi kapsamında düzenlenen webinar serimiz devam ediyor. Serinin 3. webinarı öğretmenler ve öğrencilerle birlikte tasarlamak temalı olacaktır. “Disiplinlerarası bir dünyada öğretmenler ve öğrencilerle deneyimleri ve eserleri birlikte tasarlamak” adlı webinarımızın konuşmacısı Luis Galindo, Fransa’da Réseau Canopé’de Araştırma ve Geliştirme (Ar-Ge) Departmanında çalışmakta, Amerika, Çin ve Avrupa’da…
Devamı

NOVİGADO PROJESİNİN İLK ÇIKTISI “AKTİF ÖĞRENME REFERANS ÇERÇEVESİ” YAYIMLANDI

Genel Müdürlüğümüzün ortak olduğu KA201 Novigado projesi faaliyetlerini etkin bir şekilde sürdürmektedir. Projenin ana hedefi, COVID-19 sürecinde ve sonrasında başarı için ihtiyaç duyulan öğrencilerin temel yeterliklerini ve çapraz becerilerini geliştirmektir. Bu amaçla, projenin ilk çıktısı olan Aktif Öğrenme Referans Çerçevesi, esnek öğrenme alanlarında aktif öğrenmenin temel unsurlarını, tekniklerini ve kriterlerini tanımlamakta ve Novigado projesinin kavramsal…
Devamı

Araştırma ve Uygulamalarıyla Proje Tabanlı Öğrenme

Dr. İpek Saralar-Aras, Milli Eğitim Uzmanı, MEB-FCL Türkiye Ekibi Özet: Dewey, Bruner ve Kilpatrick’in öğrenme yaklaşımlarının bir sentezi olarak ortaya çıkan proje tabanlı öğrenme, günümüzde popüler eğitim konuları arasında yerini almıştır. Bu makale, proje tabanlı öğrenmeyi en temel anlamda yararları ve zorlukları ile tartışarak başlamaktadır. Millî Eğitim Bakanlığı’nın 2023 Eğitim Vizyonu’nda da bahsi geçen proje…
Devamı

Araştırma ve Uygulamalarıyla Aktif Öğrenme

Dr. İpek Saralar-Aras, Milli Eğitim Uzmanı, MEB-FCL Türkiye Ekibi Günümüzde aktif öğrenme hem akademisyenler tarafından araştırma konusu olarak, hem de uygulamada öğretmenlerimiz tarafından oldukça ilgi görmektedir. Aktif Öğrenme Nedir? Aktif öğrenme, tipik olarak, eğitim araştırmacıları tarafından öğrencilerin materyallerle bilişsel ve anlamlı bir şekilde etkileşim kurmalarını gerektiren öğrenme olarak tanımlanır (Bonwell & Eison, 1991; Chi, 2014).…
Devamı