Yenilikçi Sınıflarda Aktif Öğrenme Etkinlikleri Geliştirme Çalıştayı Başarıyla Tamamlandı

Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen Yenilikçi Sınıflarda Aktif Öğrenme Etkinlikleri Geliştirme Çalıştayı, 3-7 Şubat 2025 tarihleri arasında Ankara’da gerçekleştirildi. Çalıştaya, farklı branşlardan 53 öğretmen ile Genel Müdürlüğümüz FCL Türkiye ekibi katıldı. Öğretmenler yenilikçi sınıf ortamlarında aktif öğrenme yaklaşımını benimseyerek güncel öğretim programlarıyla uyumlu etkinlikler geliştirme fırsatı buldu.

Çalıştay kapsamında öğretmenler; etkileşim, iş birliği, araştırma, geliştirme, üretim ve sunum olmak üzere farklı öğrenme alanlarına yönelik etkinlikler geliştirdi. Öğrenme etkinlikleri deneyimleri ile öğretmenler, öğrenci merkezli öğretim yöntemleri konusunda derinlemesine bilgi edinirken, dijital teknoloji araçlarının eğitim süreçlerine entegrasyonu da uygulamalı olarak ele alındı. Çalıştay kapsamında katılımcılarla aşağıdaki oturum ve çalışmalar gerçekleştirildi:

Yenilikçi Sınıf Modeli ve Aktif Öğrenme Yaklaşımı: Katılımcılar, yenilikçi öğrenme ortamlarında kullanılan pedagojik modelleri inceleyerek, aktif öğrenme stratejilerini sınıflarında nasıl uygulayabileceklerini tartıştı.

Öğrenme Etkinlikleri ve Dijital Teknolojiler: Öğretmenler dijital araçları ders planlarına nasıl entegre edebileceklerini deneyimledi.

Uygulama Odaklı Etkinlik Geliştirme Oturumları: Çeşitli branşlardan öğretmenler, kendi ders içeriklerine uygun etkileşim, araştırma, geliştirme, üretim ve sunum odaklı etkinlikler geliştirdi ve uygulamalarını meslektaşlarıyla paylaştı.

Değerlendirme ve Geri Bildirim: Çalıştayın sonunda, geliştirilen etkinliklerin sınıf ortamındaki uygulanabilirliği değerlendirildi. Öğretmenlerin geliştirdiği etkinlikler, bir etkinlik havuzunda toplanarak yenilikçi sınıfların kullanımı için tüm öğretmenlerle paylaşılmak üzere arşivlendi.

Çalıştay, öğretmenlerin öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımlarını daha etkili kullanmalarına olanak sağladı. Katılımcılar, aktif öğrenme odaklı etkinlikler tasarlayarak ders süreçlerini zenginleştirecek yeni yöntemler geliştirdi. Eğitimde yenilikçi yaklaşımların benimsenmesine katkı sağlayan bu çalıştay, geleceğin sınıf ortamlarının oluşturulmasında önemli bir adım olarak değerlendirildi.