Novigado (Active Learning and Innovative Teaching in Flexible Learning Spaces), 2019 yılından beri uygulanmakta olan bir Erasmus+ Okul Eğitimi Alanında Stratejik Ortaklıklar projesidir. Novigado projesinin genel amacı, geleneksel ve öğretmen merkezli bir sınıftan yenilikçi öğretim uygulamalarına geçişte okulları ve ilgili paydaşları desteklemektir. Proje, yenilikçi öğrenme ortamlarının desteği ve ilgili BİT araçlarının kullanımı ile aktif öğrenmeyi teşvik etmektedir.
Novigado projesinin resmî web sayfasına https://fcl.eun.org/novigado bağlantısından erişebilirsiniz.
Anahtar bilgi
- Finansman: Erasmus+ Programı Ana Eylem 2 (Okul Eğitimi – Yenilik ve iyi uygulamaların değişimi için işbirliği)
- Başlangıç zamanı: 01-12-2019
- Süre: 30 ay
- İncelemek için tıklayınız:
Okullar ve öğretmenler, teknoloji açısından zengin öğrenme ortamlarının ve öğrenci merkezli pedagojinin mevcut uygulamalarda giderek daha fazla zemin kazandığı kritik bir geçiş aşamasındadır. Yalnızca içerik sunmak yeterli değildir, çünkü eğitim-öğretimin odak noktası temel yeterliliklerin geliştirilmesine doğru evrilmektedir. Okullar ve öğretmenler de öğrenme ortamlarının modernleştirilmesi veya dönüştürülmesi konusundaki gelişmelerden doğrudan etkilenmektedir.
Novigado, daha fazla okula, öğretmene ve diğer paydaşlara aktif bir öğrenme modeli getirerek bu zorlukları ele alacak, eğitim-öğretim sürecinde yeniliği teşvik edecek ve onları BİT ve esnek öğrenme ortamlarının getirdiği fırsatlardan yararlanmaları için destekleyecektir. Novigado’da, öğrenme alanlarının rolü, aktif öğrenme sürecinde etkinleştirici ve itici güç olarak kabul edilmektedir: Mekan, öğrenme ve öğretme sürecine katma değer getiren üçüncü öğretmendir.
Projenin hedefleri şunlardır:
- Yenilikçi öğrenme ortamlarıyla bağlantılı olarak aktif öğrenmenin ilkelerini anlamaya yardımcı olacak bir referans çerçevesi geliştirmek ve bu yolla aktif öğrenmeye ilişkin kanıta dayalı iç görü sağlamak.
- Okulların aktif öğrenme ilkelerini farklı öğrenme ortamlarında uygulamalarına yardımcı olacak bir eğitim programı geliştirmek.
- Okullara ve öğretmenlere mevcut öğrenme alanlarını denetlemeleri için rehberlik etmek ve aktif öğrenmenin pedagojik hedeflerine uygun olarak, kendilerini (örn. sınıf düzeyinde, okul düzeyinde, ‘öğrenme laboratuvarı’ yaklaşımını kullanarak…) verimli kaynak kullanımı yoluyla geliştirmelerine rehberlik etmek.
- Yenilikçi öğrenme ortamlarında değişim ve mesleki gelişime katılan uygulayıcılardan oluşan katılımcı bir ağ (bir topluluk) oluşturmak ve öğretim uygulamalarını canlandırmak
- Yenilikçi öğrenme ortamlarında aktif öğrenme yaklaşımının etkilerini, algılanan faydalarını ve zorluklarını araştırmak.
- Politika yapıcılara, yenilikçi öğrenme ortamlarını uyarlamak ve tasarlamak için okulları veya yerel otoriteleri nasıl destekleyecekleri konusunda öneriler sağlamak.
Proje, öğrenme süreçlerinde inovasyon yapmayı amaçlayan aktif bir çevrimiçi eğitimciler topluluğu oluşturmayı amaçlamaktadır. Proje, bu topluluğun Aktif Öğrenme Referans Çerçevesi, aktif öğrenmeye ilişkin eğitim el kitabı, yenilikçi öğrenme ortamlarına ilişkin rehber ile okullar ve politika yapıcılar için öneriler de dâhil olmak üzere tüm proje sonuçlarına erişim sağlamasını amaçlamaktadır. Çevrimiçi topluluk ve proje çıktıları, bu projenin sonuçlarından yararlanmak için uzun vadede European Schoolnet’in Future Classroom Lab (Geleceğin Sınıfı Laboratuvarı) platformu ile bağlantılı olacaktır.
Novigado’nun eğitim ve öğretimde yenilik yapmak amacıyla bir araya gelmiş olan olan çevrimiçi eğitim topluluğuna siz de katılabilirsiniz. Çevrimiçi topluluğa katılarak aşağıdaki olanaklardan faydalanabilirsiniz:
- Pedagojik videolar, ders planları, uygulamalar vb. içeren bir kaynak havuzu.
- Aktif öğrenme ve yenilikçi öğrenme ortamları hakkında bilginizi derinleştirmek için yayınlar ve iyi uygulamalara yönelik çalışmalar.
- Webseminerleri ve canlı sohbetler gibi mesleki gelişiminiz için çevrimiçi etkinlikler.
- Okullarda aktif öğrenmenin uygulanması ve öğrenme alanlarında düzenlemelere ilişkin deneyimler ve ilham verici hikâyelerden oluşan Novigadoblog.
- Kendi okulunuzda geleceğin esnek öğrenme ortamlarını oluşturmak için Avrupa çapında ilham verici yenilikçi öğrenme alanlarının etkileşimli haritası.
Novigado çevrimiçi eğitim topluluğuna katılmak için European Schoolnet FCL resmî web sayfası için bağlantıya tıklayarak bir hesap oluşturabilirsiniz.
Web seminerlerinin kayıtlarını aşağıdaki bağlantılardan izleyebilirsiniz:
- Novigado web semineri #5: Learning journals: developing reflecting skills for active learners (Öğrenme günlükleri: Aktif öğrenme için öz düşünüm becerilerini geliştirme)
- Novigado web semineri #4: Good practices in Flexible Learning Spaces in Portugal: what has been done in spaces in pandemic times? (Esnek Öğrenme Alanlarında İyi Uygulamalar: Portekiz – Pandemi döneminde öğrenme alanlarında yapılan çalışmalar)
- Novigado web semineri #3: Co-designing experiences and artifacts with teachers and students in a transdisciplinary world(Disiplinlerötesi bir dünyada öğretmenler ve öğrencilerle deneyimleri ve eserleri birlikte tasarlama)
- Novigado web semineri #2: Designing Post-COVID Learning Spaces (COVID Sonrası Öğrenme Alanlarını Tasarlama)
- Novigado web semineri #1: Active learning and innovative teaching in flexible learning spaces (Esnek öğrenme alanlarında aktif öğrenme ve yenilikçi öğretim)
Tüm etkinlikler için Novigado Blogunu takip ederek ve FCL haber bültenine kaydolabilirsiniz! Ayrıca FCL Türkiye Facebook, Twitter ve Instagram hesaplarını takip ederek esnek öğrenme alanlarında yapılan çalışmalarla ilgili daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.
Proje Koordinatörü:
Think!, Polonya
https://www.think.org.pl/english
Think kuruluşu (THINK! Foundation for Development of Knowledge Society) 2007 yılında Polonya’nın Varşova kentinde kuruldu. Sosyal iletişim ve eğitim alanlarında uzmanlaşmış, kar amacı gütmeyen bir sivil toplum kuruluşudur. Vakfın amacı, eğitim programları ile bilgi ve iletişim teknolojileri aracılığıyla gençlerin ve yetişkinlerin kişisel gelişimlerini desteklemektir.
Proje ortakları:
Avrupa Okul Ağı (EUN), Belçika
EUN – European Schoolnet – Avrupa çapında eğitim alanında yeniliklere öncülük eden, 33 Eğitim Bakanlığı ile iş birliği içinde çalışan bir kurumdur. Büyük bir uluslararası kuruluş olarak EUN, üye Eğitim Bakanlıkları, Avrupa Komisyonu ve endüstri ortakları adına eğitimde Avrupa düzeyinde temel çalışmalar yürütmektedir. Eğitim politika ve uygulamaları arasında bir köprü kurmak ve verimli bir fikir alışverişi ve iş birliğini mümkün kılmak için Bakanlıklar, okullar, araştırma ve endüstri paydaşlarını bir araya getiren bir ağ geliştirici olarak faaliyet göstermektedir. 1997 yılında kurulan organizasyonun merkezi Brüksel’dedir ve yaklaşık 70 personeli ve uzmanı vardır.
Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK), Türkiye
Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK), TC Milli Eğitim Bakanlığı’nın eğitimde teknoloji kullanımı, entegrasyonu ve teknolojilerin yaygınlaştırılmasını destekleyen çalışmalardan sorumlu bir birimidir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitimde kullanımı konusunda yürütülen proje ve çalışmaları koordine etmektedir. Yenilikçi metodoloji, STEM eğitimi ve sınıflarda BİT kullanımı konularında öğretmen eğitimleri düzenlemek bu bölümün ana faaliyetleri arasındadır. Bugüne kadar 400.000’in üzerinde öğretmene eğitimde teknoloji kullanımı konusunda hizmet içi eğitimler verilmiştir ve bu sayılar giderek artmaktadır. Genel Müdürlükte öğretmen, mühendis ve pedagoji ve BİT alanında çalışan uzmanlardan oluşan 250 kişi çalışmaktadır.
Agrupamento de Escolas Fernando Casimiro Pereira da Silva (AEFCPS), Portekiz
https://aefernandocasimiro.wordpress.com/
Agrupamento de Escolas Fernando Casimiro Pereira da Silva (AEFCPS), pedagojik uygulamaların geliştirilmesi konusunda geniş deneyime sahip bir devlet okulları topluluğudur. Toplumsal dinamikleri ve yenilikçi eğitim öğretim yöntemlerini gözeterek tüm öğrencilerin katılımını ve işbirlikçi proje bazlı çalışmayı destekleyen bir eğitim kültürünü yerleştirmeye çalışmaktadır.
Anaokulundan 9. sınıfa kadar yaklaşık 1050 öğrenci, 120 öğretmen ve 50 yardımcı personelden oluşmaktadır.
Réseau Canopé, Fransa
Fransa Eğitim Bakanlığı’na bağlı ulusal bir kamu kuruluşu olan Réseau Canopé, eğitim dilinin Fransızca olduğu eğitim ortamlarında kilit bir öneme sahiptir. Canopé, faaliyetleri yoluyla eğitim topluluklarını destekler ve tüm öğrencilerin okulda başarılı olmalarına yardımcı olma ortak hedefi doğrultusunda çalışır. Eğitim amaçlı basılı ve dijital kaynaklar oluşturan bir kamu yayıncısı olarak, Réseau Canopé, eğitim camiasının, politika yapıcıların ve eğitim teknolojileriyle uğraşan ve hizmetlerini veya ürünlerini Fransa’da sunmaya çalışan şirketlerin ihtiyaçlarını karşılamak için çok yönlü öğretim kaynakları ve özel hizmetler sunmaktadır.
Lycee Pilote Innovant International (LP2I), Fransa
Lycée Pilote Innovant International (LP2I), 30 yılı aşkın süredir faaliyet gösteren uluslararası ve yenilikçi bir okuldur. BİT entegrasyonu açısından lider bir okuldur ve hem okul organizasyonunu hem de mevcut eğitim öğretim yöntemlerini dönüştürmek için 500 öğrencisi ve 60 öğretmeni ile BYOD (Kendi Cihazını Getir) yaklaşımını benimsemiştir. Okulun adı, disiplinler arası modüller, dijital portföyler veya esnek zaman ve öğrenme alanı yönetimi gibi ulusal yaygınlaştırma projelerinde sıklıkla görünmektedir.
LP2I ayrıca EUN’un Geleceğin Sınıfı Laboratuvarı’ndan ilham almıştır ve Fransa’da kendi öğrenme laboratuvarını kuran ilk okullardan biridir.
Novigado Senaryo Aracı, aktif öğrenme pedagojisini destekleyen öğrenme senaryoları ve pratik aktif öğrenme aktiviteleri oluşturmakla ilgilenen herkese rehberlik eder. Araç, bir öğrenme senaryosu oluşturmak için hazır etkinlikler ve tam senaryoların bazı uyarlanabilir örneklerini sunar. Araç, kullanıcıya sunulan önerileri adapte etme ve sıfırdan başlama özgürlüğü verir.
Çevrimiçi Senaryo Aracı’nın kurgusu, eğitimin dört C’sine dayanmaktadır: eleştirel düşünme, iletişim, işbirliği ve yaratıcılık. Kullanıcı, altı öğrenme etkinliği kategorisinin yanı sıra farklı alan tasarımı parametreleri, önerilen araçlar ve teknolojiler arasından seçim yapabilir. Aracı burada keşfedebilir ve tanıtım amaçlı web seminerini buradan izleyebilirsiniz.
Novigado projesinin uzun vadeli hedefi, aktarım modelinin yaygın olduğu geleneksel ve öğretmen merkezli bir sınıftan, esnek, yenilikçi öğrenme ortamlarının desteği ve ilgili BİT kullanımıyla aktif öğrenmeyi teşvik eden öğretim uygulamalarına geçiş sürecinde okulları ve ilgili paydaşları desteklemektir.
Bu amaçla, projenin ilk Fikri Çıktısı olan Aktif Öğrenme Referans Çerçevesi, esnek öğrenme alanlarında aktif öğrenme için temel unsurları, teknikleri ve kriterleri tanımlayarak Novigado projesinin kavramsal çerçevesini oluşturmaktadır.
Paydaşlarla konsültasyon çalışması
Aktif Öğrenme Referans Çerçevesi kapsamında farklı paydaşlar “Okulda aktif öğrenme nasıl olmalı? Öğretmenlere ne önerirsiniz?” sorusuna yanıt vermeye davet edilmişlerdir. Bu noktada sağlamış oldukları katkıları buradan okuyabilirsiniz:
- Catherine Beccheti-Bizot, Ulusal eğitim ve yükseköğretim arabulucusu, Fransa
- Münevver Cesur, Proje koordinatörü ve Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü’nde Eğitici, Türkiye
- Fernando Manuel Franco, Emektar öğretmen ve Eğitim Genel Müdürlüğü üyesi, Portekiz
- Ahmet Göçen, Harran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi, Türkiye
- Jacek Staniszewski, Tarih öğretmeni, Polonya İyi Eğitim Akademisi İlkokul ve Ortaokulu müdürü
- Adil Tuğyan, Yabancı dil öğretmeni ve Eğitmen, Türkiye
- Malgorzata Żytko, Akademik öğretmen ve pedagog, Polonya, Varşova Üniversitesi Pedagoji Fakültesi profesörü ve çalışanı.
Masa başı araştırması: Kısa çalışmalar
Masa başı araştırmasının bir parçası olarak bir dizi kaynak gözden geçirilmiş ve kısa çalışmalar olarak tanımlanmıştır. Toplamda 37 çalışma rapor edilmiştir. Çalışmaları buradan indirebilirsiniz.
|
Novigado projesinden elde edilen tüm sonuçlar, Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 Uluslararası Lisansı altında lisanslanmıştır. |
Novigado projesi, Avrupa Komisyonu’nun Erasmus+ Programının desteğiyle finanse edilmektedir. Bu yayın/web sitesi sadece yazarın görüşlerini yansıtmaktadır ve Avrupa Komisyonu burada yer alan bilgilerin herhangi bir şekilde kullanılmasından sorumlu tutulamaz. |