
Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, uluslararası iş birlikleri kapsamında önemli bir temasa daha ev sahipliği yaptı. Kazakistan Milli Bilim Akademisi mensupları Barysgul Kenges ve Gulbarshin Nogaibayeva, 10-11 Temmuz 2025 tarihlerinde Ankara’da gerçekleşen çalışma ziyareti kapsamında Türkiye’ye geldi.

Etkili Program, Etkin İş Birliği
Ziyaretin ilk gününde heyet, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü Sayın Mustafa Canlı ile bir araya gelerek Türkiye’nin eğitimdeki dijital dönüşüm politikaları hakkında üst düzey bilgiler aldı. Programın açılışında ise Dijital Beceriler Daire Başkanı Sayın Sümeyye Eral, Genel Müdürlük faaliyet alanlarına ilişkin kapsamlı bir sunum gerçekleştirdi.
Geleceğin Öğrenme Ortamları Kazakistan Heyetine Tanıtıldı
Ziyaretin temel amacı, Türkiye’deki eğitim teknolojileri ekosistemini yakından tanımak, “Future Classroom Lab (FCL)” ve Yenilikçi Sınıflar Projesi gibi yenilikçi uygulamaları yerinde incelemek ve Kazakistan’da benzer modellerin geliştirilmesine yönelik bilgi alışverişinde bulunmaktı.

Heyet, iki gün boyunca Türkiye’deki öğretmen eğitimi politikaları, dijital beceriler, STEM eğitimi, eTwinning projeleri ve profesyonel öğrenme toplulukları gibi birçok alanda bilgi aldı.
Programdan Öne Çıkan Başlıklar:
• FCL ve Yenilikçi Sınıflar Uygulamaları
• eTwinning Türkiye ve Öğretmenler Meclisi (TEA) Projesi
• Dinamik Ders Dili (D3) Projesi
• Scientix & Türkiye’de STEM Uygulamaları
• Avrupa Birliği Projeleri ile Uluslararası İş Birlikleri
• Kazakistan Milli Bilim Akademisi’nin Tanıtımı

Saha Ziyaretleriyle Somut Deneyim
Ziyaretin ikinci gününde heyet, eğitim teknolojilerinin uygulandığı merkezleri yakından tanıma fırsatı buldu. Bu kapsamda;
• YEĞİTEK Eğitim Teknolojileri Kuluçka ve İnovasyon Merkezi (ETKİM)
• ETKİM Profesyonel Öğrenme Laboratuvarı
• Özel Harekat Şehitleri Anadolu İmam Hatip Lisesi Yenilikçi Sınıfı
• SERÇEV Engelsiz Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
• Cezeri Yeşil Teknoloji Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi FCL Sınıfı
gibi önemli merkezlere transfer organizasyonu sağlanarak inceleme gezileri düzenlendi.






Geleceğe Açılan Kapılar
Kazakistan Milli Bilim Akademisi yetkilileri, ziyaret sonunda yapılan değerlendirme toplantısında, Türkiye’deki uygulamaların hem vizyoner hem de pratikte etkili olduğunu belirterek memnuniyetlerini ifade ettiler. Bu tür iş birliklerinin, geleceğin öğrenme ortamları konusunda iki ülke arasında güçlü ve sürdürülebilir bir köprü oluşturduğuna dikkat çektiler.