21. yüzyıla uyum sağlamak için, giderek daha fazla eğitimci ve politika yapıcı, öğretim yöntemlerinde ve eğitim içeriğinde öğrenci merkezli, aktif öğrenmeye doğru bir değişim çağrısında bulunuyor.
Eleştirel düşünme (critical thinking), iletişim (communication), iş birliği (collaboration) ve yaratıcılık (creativity) – 4C – günümüzün dijital ekonomisinde başarılı öğrenme, öğretme, değerlendirme, çalışma ve yaşama için gerekli olan “süper becerilerdir”. Öyle ise okullar, genç nesil öğrencileri sürekli değişen bu dünyada önlerindeki zorluklara nasıl hazırlayabilir?
Öğrenme Alanlarında Yenilik Rehberi, esnek ve yenilikçi öğrenme ortamları ile öğretmenlerin ve öğrencilerin hem aktif öğrenmeyi hem de yenilikçi öğretimi destekleyen sınıf uygulamaları üzerine bir masa başı araştırması ve literatür taramasına dayalı olarak oluşturulmuştur.
Öğrenme alanları, yalnızca öğrencilerin aktif öğrenmesini değil, aynı zamanda sınıf veya okul alanlarında yenilikçi pedagoji biçimlerini teşvik etme konusunda çok önemli bir rol oynayabilir. Bu yayın, yöntemler, alanlar ve önceliklerdeki bu değişimi temellendiren sebeplerin yanı sıra geleceğe hazır okul ortamları yaratmaya ilişkin uygulamaya dayalı öneriler sunmaktadır.
Yayını aşağıdaki bağlantılardan indirebilirsiniz :
• İngilizce
• Türkçe