MEB-YEĞİTEK koordinatörlüğünde yürütülen Designing Future Innovative Learning Spaces- Design FILS (Geleceğin Yenilikçi Öğrenme Alanlarını Tasarlama) projesinin amacı esnek öğrenme alanlarında teknoloji, yenilikçi pedagoji, disiplinlerarası öğrenme senaryoları konularında öğretmenlerin mesleki gelişimlerine AB düzeyinde katkıda bulunmaktır.
Proje ortaklarımızdan Avrupa Okul Ağı’nın geliştirme sürecinde sorumlu olduğu projenin ilk çıktısı “Yenilikçi Sınıflarda Eğitim için Metodolojik Çerçeve” buradan erişilebilir. Belge, Geleceğin Yenilikçi Öğrenme Alanlarını Tasarlama Projesi için teorik ve metodolojik bir altyapı oluşturmayı amaçlamaktadır.
Mevcut öğretim uygulamaları birçok öğretmenin;
– daha az klişe,
– kişiselleştirilmiş, öğrenci merkezli ve aktif öğrenmeyi destekleyen,
– gelecekteki becerileri geliştirmeyi hedefleyen farklı bir pedagojik yaklaşıma geçmek istediğini göstermektedir.
Multidisipliner bir ekibi (öğretmenler, öğretmen eğiticileri, mimarlar) bir araya getiren yayın, yenilikçi teknoloji ile geliştirilmiş pedagojileri etkinleştirmek için öğrenme alanlarının nasıl geliştirileceğini ve uyarlanacağını araştıran alandaki son literatürden yararlanıyor.
Teorik ve metodolojik çerçeve, 21. yüzyıl öğrenme alanını oluşturmaya yönelik üç temel unsura dayanmaktadır:
- Öğrenme Alanı Tasarımı
- Pedagoji
- Teknoloji
Bu çalışmada, aktif öğrenmeyi uygulamaya geçirmek için farklı değişkenler araştırılmıştır. Öğrenme alanının fiziksel tasarımı ve eğitim teknolojisinin kullanımı, aktif öğrenme pedagojisini destekleyen kritik bileşenlerdir.
>> Yenilikçi Sınıflarda Eğitim için Metodolojik Çerçeve’yi okumak için tıklayınız.
Almanca metin için tıklayınız.
İngilizce metin için tıklayınız.
İspanyolca metin için tıklayınız.
Portekizce metin için tıklayınız.
Çekce devam ediyor.
> Design FILS projesi hakkında daha fazla bilgi almak için tıklayınız.
Bu yayın, 2019-1-TR01-KA201-076567 numaralı hibe sözleşmesi kapsamında Avrupa Birliği Erasmus + KA2 – Yenilik ve iyi uygulamaların değişimi için işbirliği tarafından finanse edilen Designing Future Innovative Learning Spaces- Design FILS (Geleceğin Yenilikçi Öğrenme Alanlarını Tasarlama) projesinin bir parçasıdır. Türkiye Millî Eğitim Bakanlığı, Avrupa Okul Ağı, Universidade de Lisboa, FLL Wien, Hacettepe Üniversitesi, Centro Autonómico de Formación e Innovación ve Zakladni skola Dr. Edvarda Benese’nin ortak çalışmasının sonucudur.