AKSARAY FCL
Aksaray FCL, Taşpınar İlkokulu’nda geleceğin esnek öğrenme ortamlarındaki öğrenme alanlarını oluşturmak amacıyla tasarlanmıştır. Böylece öğrencilerin kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu kazanmalarını sağlamak, farkındalık ve motivasyonlarını artırmak, teknolojik cihazları etkin kullanmalarını sağlamak hedeflenmektedir. Aksaray FCL’de öğretmenler farklı pedagojik yaklaşımları keşfetme ve derslerinde uygulama imkânı elde etmektedir. Kısaca Aksaray FCL, hem öğrencileri hem de öğretmenleri öğrenme ve öğretme süreçlerinde daha yaratıcı, aktif ve üretken olmaya teşvik eder.
Aksaray FCL’nin hedef grupları, 1. ve 4. sınıflar dahil olmak üzere, yaşları ortalama 7 ile 10 arasında olan ilkokul öğrencileridir. Bu öğrenme ortamında öğrencilerin rahatça çalışabilmeleri için üzeri mat ve minderlerle kaplı farklı çalışma alanları bulunmaktadır. Ayrıca daha fazla alan kazanmak için esnek kullanıma uygun hem masa hem de sandalyeler bulunmaktadır. Ayaklı masa stantları ise ergonomik kullanım için tasarlanmıştır. Bunlara ek olarak deneyler ve çalışmalar için gerekli alet ve malzemeleri saklamak veya depolamak için raflar bulunmaktadır.
Öğrenme ortamı, altı farklı öğrenme alanından oluşur ve her bir alan, öğretmenler ve öğrenciler için farklı etkinlikler düzenlemeye olanak sunar. Araştırma alanı, öğrencilerin yeni şeyler keşfetmesi, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmesi ve onları daha aktif hale getirmek için tasarlanmıştır. Üretim alanında öğrenciler kendi çalışmalarını tasarlar, planlar ve üretirler. Sunum, İş Birliği ve Etkileşim alanlarında öğrenciler, çalışmalarının sonuçlarını sınıf arkadaşlarıyla paylaşma ve sunma şansına sahip olurlar. Bu sayede öğrenciler birbirleriyle etkileşime girebilir ve doğal bir akran öğrenme süreci gerçekleşir. Ayrıca bu süreç çalışmaları hakkında kendilerine geri bildirim alma şansı verir. Son olarak geliştirme alanında ise informal öğrenme olanağı bularak kendi kişisel ilgi alanlarına odaklanabilir ve kendilerini daha güvenle ifade edebilirler.
Geleceğin Sınıfı Laboratuvarı’nın tasarlanmasında ve kullanılmasında teknolojinin önemli rolü göz önünde bulundurularak akıllı tahta, bilgisayarlar, tabletler, sanal gerçeklik gözlüğü (VR gözlüğü), NBot ve arduino, kamera, yeşil ekran, mikroskop, ses kayıt cihazları, yazıcılar, renkli oyun araçları, 3D modeller ve mikrofonlar gibi birçok teknolojik cihaz öğrenme faaliyetlerine entegre edilmektedir. Bu cihazlar bilgilerin kalıcılığına destek olarak öğrenciler arasında akran öğrenmesine olanak sağlamaktadır. Ayrıca öğrenciler farklı teknolojik cihazları kullanabildikleri farklı öğrenme alanlarına geçiş yapabilirler. Örneğin öğrenciler bilgisayar ve akıllı tahta kullanarak videolarını kodlayabilir, düzenleyebilir, arduino kullanarak çevre ile kolayca etkileşime girebilecek sistemler tasarlayabilir, bilimde gözlem yapmak için mikroskop kullanabilir. Bunlara ek olarak, ders çıktılarını somutlaştırmak için VR gözlükleri kullanabilir, fotoğraflı hikayelerle sesli hikayeler oluşturabilirler.
Ayrıntılı bilgi için:
https://taspinarilkokul.meb.k12.tr/icerikler/gelecegin-sinifi-laboratuvari-future-classroom-lab_6417868.html