Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Celile Eren Ökten, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü Mustafa Canlı, YEĞİTEK Daire Başkanları ile Ankara ilinden 40 İngilizce öğretmeni katılımıyla düzenlenen etkinlikte, 21. yüzyılda etkili bir yabancı dil öğretimi için gerekli olan bilgi, beceri ve dijital yeterlikleri geliştirmek, İngilizce öğretmenlerini aktif öğrenme yaklaşımı ve teknoloji odaklı öğrenme senaryoları geliştirme alanında desteklemek hedeflenmiştir.
Genel Müdür Mustafa Canlı’nın açılış konuşmasıyla başlayan program da Genel Müdür, “Etkili bir yabancı dil öğretimi için öğretmenlerimizin dijital becerilerinin eğitimlerle güçlendirilmesine önem veriyoruz. Genel Müdürlük olarak amacımız bu çalıştayın sonunda ortaya çıkacak öğrenme senaryolarının eğitim ortamlarında tüm İngilizce öğretmenlerimizi desteklemesi ve öğrenme uygulamaların geliştirilmesine katkı sağlaması.” ifadelerini kullandı.
Çalıştayın ikinci gününde Bakan Yardımcısı Celile Eren Ökten, ETKİM’de yer alan Profesyonel Öğrenme Laboratuvarı’nda (PÖL) öğretmenlerin gerçekleştirdiği atölye çalışmalarına katıldı. Öğretmenlerin çalışmaları hakkında ayrıntılı bilgi alan Ökten, İngilizce öğretimine yönelik öğretmenlerinin dilek ve görüşlerini dinledi. Katılımcılara çalışmalarında başarılar dileyen Bakan Yardımcısı Ökten, yabancı dil öğretimi için gerekli olan bilgi, beceri ve dijital yeterlikleri geliştirmek amacıyla yapılan bu çalışmaları yakinen takip ettiğini ve desteklediğini dile getirdi.
Programda, “Yenilikçi Öğrenme Ortamları ve Geleceğin Sınıfı Modeli, Öğrenme Alanlarında Dijital Teknolojiler ve Web 2.0 Araçlarının Kullanımı, 4 Dil Becerisinde Teknoloji Destekli İngilizce Etkinlik Tasarlama, Teknoloji Odaklı Öğrenme Senaryoları Geliştirme” gibi başlıklar yer aldı. Yanı sıra öğretmenler için yenilikçi öğrenme alanlarının tasarlanması, öğrenme alanlarında dört dil becerisiyle yabancı dil öğrenme sürecinin teknoloji kullanımıyla desteklenmesi ve İngilizce dersleri için teknoloji odaklı öğrenme senaryolarının geliştirilmesine yönelik uygulamalı oturumlar düzenlendi.
21. yüzyıl becerilerini teknoloji destekli araçlarla geliştirmek üzere “Geleceğin Sınıfı” modeline uygun olarak yapılan atölye çalışmalarında öğretmenler, İngilizce alanında özelleşmiş senaryolar oluşturma fırsatı buldu. Aktif öğrenme yaklaşımına göre teknoloji destekli öğrenme senaryoları üretildi. Bu senaryolarının öğrenme sürecini daha aktif hale getirmeleri için öğretmenler tarafından ders içinde etkin kullanımının önemi vurgulandı.
Üç gün süren Çalıştay, İngilizce öğretmenleri tarafından üretilen teknoloji odaklı öğrenme senaryolarının sunulmasının ardından düzenlenen Sertifika Töreni ile sona erdi.